Eigenschappen ContenZ Web Applicatie"
Een slimme webgebaseerde oplossing voor Engineering Document Management. Maakt het uiterst eenvoudig om projecten te delen en eraan samen te werken, met de veiligheid die u verwacht en nodig heeft. Met een webgebaseerde toepassing kan iedereen in het project, ongeacht de locatie, samenwerken, informatie delen of processen beheren. De efficientie op de werkplek wordt aanzienlijk verhoogd en de gemeenschappelijke kosten worden verlaagd.
 
Overal en altijd de juiste informatie
Aan het opzoeken, verzamelen en distribueren van documenten en tekeningen wordt veel tijd besteed. De ContenZ applicatie levert met slimme zoekmethoden een grote bijdrage dat informatie snel en georganiseerd geraadpleegd kan worden. Op iedere plaats waar verbinding is met Internet. Het maakt niet uit welk device er gebruikt wordt. De Web applicatie functioneert met elke moderne browser op uw device. Dit gaat gepaard met uitgebreide security levels voor een veilig gebruik.
Zero Footprint applicatie
De Web applicatie is ontwikkeld volgens de moderne webtechnieken. De server staat centraal voor zowel het gebruik van de programmatuur en de data opslag. Er hoeft op een individuele gebruikers device dus geen programmatuur geinstalleerd te worden. Bij deze methode gaan een aantal prominente aspecten samen zoals een overzichtelijke beheersing, gecentraliseerd en eenvoudig onderhoud van de programmatuur, een centrale data opslag voor een universele informatie voorziening.
Dus veel gemak en kosten besparing.
 
 
 
Intuitief voor de gebruikers
Vind en krijg onmiddelijk toegang tot alle relevante informatie. Naar de situatie van de klant gerichte intuitieve zoekschermen geven de gebruiker een middel om snel de juiste informatie te kunnen vinden. Doorzoek methoden verfijnen de zoekresultaten. Indien tekeningen voor projecten nodig zijn, is met een klik direct inzicht te verkrijgen in de projectvoortgang en projecthistorie.
Geavanceerde document-viewer
De geintegreerde html 5-viewer biedt standaard native ondersteuning voor meer dan 200 filetypen. CAD (o.a. DGN, DWG), raster formaten (Tiff, PDF), plot formaten etc., die snel bekeken kunnen worden.
Optioneel kan de applicatie uitgebreid worden met 3D-modellen zoals IFC. Met dwarsdoorsnede-aanzichten en gedetailleerde assetformatie. De viewer geeft alle afbeeldingen aan de serversite weer, dus er zijn geen client installaties nodig voor het gebruik van de viewer.
 
 
Dashboards"
Het project management dashboard is een geweldig hulpmiddel die de algemene status en de informatie over het verloop van een project via grafieken visualiseert.
Goed geinformeerd zijn is essentieel voor het management dat betrokken is bij de werkprocessen van projecten. Het presenteren van de juiste informatie op elk gewenst moment?. Met een druk op een button kan de juiste status en informatie via het project management dashboard op elk gewenst moment overzichtelijk gepresenteerd worden.
Procesflow"
Met de Procesflow module worden alle taken gerelateerd aan een project gevisualiseerd en geautomatiseerd weergegeven. Het is mogelijk om documenten automatisch te routeren naar de juiste medewerkers. De voortgang van werkzaam zijn goed te bewaken met een melding als de ingestelde afhandelingstermijn dreigt te worden overschreden. U kunt de voortgang van de werkzaamheden goed controleren en in een oogopslag zien, zodat u problemen en vertragingen meteen kunt oplossen.
 
 
De digitale werkmap
In een werkmap kan een verzameling documenten en tekeningen worden vastgelegd . De informatie in de werkmap is gedurende de gehele werkprocedure op elk gewenst moment beschikbaar voor diverse functie onderdelen zoals check-out, publishing. Gebruik de werkmap persoonlijk of deel deze eenvoudig met collega's via de "Share functie".
De Projecttaak
Met de functie project taak kan aan een groep geselecteerde projectmedewerkers een verzoek gedaan worden om aan een project onderdeel antwoord te geven op een gestelde vraag. De individuele medewerker kan in een werktaakoverzicht op zijn scherm goed inzien aan welke en hoeveel deelopdrachten hij betrokken is en nog moet uitvoeren. Er kunnen tijd termijnen worden ingesteld waarbinnen een taak afgehandeld moet zijn waar het controlerend management toezicht op houdt. Vanuit de taakmanager kunnen direct taken voor vervolgactie opgestart worden. Voor de managers zijn er extra filter mogelijkheden om een gedetallieerd overzicht te krijgen in de algehele voortgang.
 
 
Security management
De informatie voorziening is goed gewaarborgd met goed doorgevoerde security levels. Informatie kan niet onbedoeld verloren worden bij de werkzaamheden. Het wordt goed beschermd tegen niet gewenste ongeautoriseerde toegang. Per informatie onderdeel kan per gebruiker ingesteld worden of er toegangsrechten zijn en kunnen er gebruiksrechten worden ingesteld.
Version management
Version management zorgt er voor dat altijd de laatste versie van een document getoond wordt op het scherm. Het raadplegen of wijzigen van de verkeerde versie van een document of tekening kan leiden tot kostbare fouten. Een goed versie beheer is daarom onontbeerlijk bij projecten.
De versies worden automatisch in een register bijgehouden. Met versie filtering kunnen eerdere versies geselecteerd worden om de historische opbouw te tonen.
De kwaliteit van het informatie beheer wordt sterk verbeterd met Version management.
 
 
 
Open structuur voor integratie
Via de open standaard voor webservices kan data met andere applicaties eenvoudig uitgewisseld worden.
Cad integratie
Gegevens in het titelblok (rechter onderhoek) van CAD-tekeningen worden automatisch gesynchroniseerd en geÏntegreerd met de indexvelden in de database. Deze synchronisatie funncie kan per individuele file of in batch aangeroepen worden, zodra er bijvoorbeeld iets wijzigt in de titelblokgegevens van AutoCAD of in de indexvelden van de database. Deze functie maakt het handmatig overtikken van gegevens overbodig. Contenz beschikt over een module om de relaties met verwijzingsbestanden (Xref) te onderhouden.
 
Check-out / Check-in
Check-out / Check-in een geprogrammeerde functie om documenten en tekeningen te reserveren die voor allerlei doeleinden een apparte status krijgen. Indien geselecteerd wordt er een kenmerk op een tekening of document vermeld dat deze in bewerking is. Tijdens de Check-out is deze tekening alleen maar beschikbaar om te raadplegen en kunnen er verder geen handelingen mee gedaan worden. Pas nadat het doel van de check-out is uitgevoerd en goedgekeurd komt het document of tekening weer volledig ter beschikking. Deze werkwijze van Check-out / Check-in geeft de zekerheid dat de informatie die geraadpleegd wordt altijd actueel is.
 
 
 
Treeview
Hoe inzichtelijker een project kan worden getoond, hoe eenvoudiger het is om te communiceren en een consensus te bereiken over zaken als: doelen, besluiten, status en eventuele vereiste veranderingen. Met de ContenZ applicatie kunnen alle projectfiles van een bepaald project in een boomstructuur gegroepeerd op het scherm gepresenteerd worden.
Voor deze projectpresentatie maakt het niet uit of al de project informatie verspreid opgeslagen is. De file blijft op de oorspronkelijke plaats staan. Een link wordt gemaakt tussen de fysieke plaats en de database.
Projecten kunnen op deze manier goed bewaakt worden.
 
Audit trail
Bij Audit trail worden alle gebeurtenissen in chronologisch volgorde automatisch geregistreerd van alle systeemactiviteiten die bij het gebruik van de ContenZ applicatie plaatsvinden. Dat zijn alle gerelateerde activiteiten zoals bekijken, wijzigen, toevoegen, verzenden, printen. Er kunnen diverse rapportages gemaakt worden waarin naar een gewenste keuze antwoord kan worden gegeven wanneer en door wie handelingen in een bepaalde status zijn uitgevoerd. Audit trail biedt goede controle mogelijkheden over het historische gebruik van de ContenZ apllicatie.